Нормативні документи



Вимоги до записів у зошитах
  1. 1. Орієнтовні вимоги до ведення та оцінювання зошитів Для навчальної роботи в початкових класах використовуються зошити, що відповідають чинним в Україні стандартам, з такими видами графічної сітки: • у дві горизонтальні лінії різної інтенсивності з похилими лініями: • у дві горизонтальні лінії різної інтенсивності без похилих ліній: – з горизонтальними лініями; – у клітинку з нормою лініювання 5,0 х 5,0 мм. На кожній сторінці зошита із зовнішнього боку вертикального зрізу залишається поле завширшки 2 см, відмежоване вертикальною лінією червоного кольору. У 2-4-х класах для навчальних класних і домашніх завдань з української та інших мов, математики рекомендується вести по два зошити (для періодично заміни їх під час перевірки вчителем). Для контрольних робіт з мов і математики використовується окремий зошит, у якому учні виконують також роботу над помилками. За потреби можна також використовувати зошити з друкованою основою з інших предметів інваріантної складової, що разом із підручником становлять єдиний навчальний комплект.
  2. 2. Кожна письмова робота, виконана учнем початкових класів в зошитах (у т. ч., в зошитах з друкованою основою), перевіряється до наступного уроку. У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель, у 3-4 класах – це роблять учні за зразком, написаним учителем на дошці, наприклад: Зошит Зошит для робіт з української мови Зошит для контрольних робіт учениці 2 – А класу для робіт з української мови з української мови Шепетівської ЗОШ І – ІІІ ст. учениці 2 – А класу учениці 4 – А класу №2 Потієнко Ірини Шепетівської ЗОШ І – ІІІ ст. № 2 Бахмацької ЗОШ І – ІІІ Зошит для контрольних Потієнко Ірини ст. № 1 Дорош Лідії робіт з математики учня 4 – А класу Варварівської ЗОШ І ст. Васильченка Михайла Зошит для робіт з математики учня 2 – А класу Батуринського НВК «Пролісок» Варакути Георгія Бахмацької ЗОШ І – ІІІ ст. № 1 Дорош Лідії Зошит для контрольних робіт з математики учня 4 – А класу Варварівської ЗОШ І ст. Васильченка Михайла Зошит для робіт з математики учня 2 – А класу Батуринського НВК «Пролісок» Варакути Георгія Зошит для контрольних робіт з української мови учениці 4 – А класу Прізвище та ім’я учня/учениці записується в родовому відмінку однини. У кінці підпису зошита крапка не ставиться.
  3. 3. У письмовій роботі з мов і математики рекомендується зазначати дату виконання робот яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, диктант, твір, переказ, задача тощо заголовок зв’язного тексту (переказу, розповіді тощо). У кінці заголовків крапка не ставиться. На розсуд учителя у 1, 2 та 3 класах вид завдання можна не зазначати з метою економ часу на уроці. Дату та назву роботи учні записують, починаючи з 2 класу початкової школи. Наприклад: 14 жовтня Класна робота Вправа 57 17 березня Домашня робота Задача 187 17 березня 14 жовтня Класна робота Домашня робота 4 класі дату виконання роботи з мови записують словами, з математики – на розсу Вправа 57 Задача 187 учителя. Дев’ятнадцяте квітня Класна робота Словниковий диктант У зошитах для контрольних робіт учні пишуть дату, вид завдання і заголовок текст Наприклад: 10 грудня Диктант Пташки взимку 17 березня Математичний диктант
  4. 4. У 1-4 класах рекомендується використовувати для письма кулькові руч з пастою синього або фіолетового кольору, а для креслення – олівець. Під час виконання письмової роботи учням рекомендуєть дотримуватися однакових інтервалів між словами, дописувати кожен рядок кінця, орієнтуючись на правила переносу і не виходячи за межі ряд дотримуватися абзаців. Якщо потрібно виправити помилку, учень має закреслити неправиль написану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і замість неї зверху написа потрібну літеру чи цифру. Якщо треба замінити слово, словосполученн речення або числовий вираз, то його слід закреслити тонкою горизонтально лінією, а не брати в дужки, оскільки дужки є пунктуаційним знаком, і да записати правильно. Виправлення (закреслення та поновлення) написаного треба роби ручкою, а не олівцем. Учні мають бережливо використовувати зошит: не починати новий, до не списано попередній; користуватися обгортками; не бруднити сторінок; виривати аркушів. Заміна зошитів блокнотами або окремими аркушами паперу рекомендується. Усі записи в зошиті вчитель здійснює каліграфічно і грамотно.
  5. 5. Ведення робочих зошитів з мов та математики оцінюється щомісяця протягом кожного семестру. При цьому рекомендується брати до уваги: - у зошитах з мов: каліграфію, грамотність, культур оформлення письмових робіт і наявність робіт над помилками За кожний параметр виставляється від 1 до 3 балів; - у зошитах з математики: охайність зошита та культур оформлення робіт (дата, назва та вид роботи, розміщенн завдань на сторінці, охайність креслень і виправлень, робот над помилками тощо). За мовні помилки оцінка не знижується Також не впливають на цю оцінку математичні помилки – вони враховуються під час перевірки кожної письмової роботи. Оцінку за ведення зошитів заносять до класного журналу враховують як поточну.
  6. 6. Орієнтовні вимоги до оформлення письмових робіт з мов У період навчання грамоти учні 1 класу виконують навчальні завданн в зошиті з друкованою основою (зошити для письма і розвитку мовлення де подано зразки написання літер, їх поєднань, окремих слів і речень, також вправи на розвиток мислення і мовлення школярів. Щоб навчити першокласників орієнтуватись у розлініюванні зошита т для виконання індивідуальних, диференційованих вправ і завдань починаючи з листопада (січня), можна паралельно практикувати виконанн окремих завдань у шкільних зошитах з таким самим розлініюванням. Завдання, пов’язані з мовним аналізом (креслення схем речень, звуко складової структури слів, «друкування» тощо), першокласника рекомендується виконувати в окремому зошиті в клітинку. У 2 класі на уроках української та інших мов учні пишуть у зошитах дві лінії з похилими лініями. У І семестрі 3 класу учні продовжують писат в таких самих зошитах або в зошитах у дві горизонтальні лінії без похили ліній. У третьому класі учні поступово переходять на письмо в зошитах одну лінію. Повний перехід усіх учнів класу на письмо в одну лінію мож бути закінчений наприкінці 3 класу. Висота малих літер у цих зошита повинна бути близько 1/2 висоти робочої лінії.
  7. 7. Записи на новій сторінці зошита учні починають робити з першого робочого рядка. Початок запису тексту і його заголовок мають бути на одній сторінці. Якщо залишаються вільні рядки на сторінці, то їх можна використовувати для виконання інших завдань на розсуд учителя. Між датою і назвою роботи (класна, домашня), між назвою та видом роботи, а також між видом роботи та заголовком рядок не пропускають. У зошитах з графічними сітками у дві горизонтальні лінії різної інтенсивності з похилими лініями та без них між кінцевим рядком тексту однієї письмової роботи і початком наступної рекомендуємо пропускати один робочий рядок; у зошитах з графічною сіткою з горизонтальними лініями - два робочі рядки для відокремлення однієї роботи від іншої та для виставляння оцінки і записів учителя.
  8. 8. Орієнтовні вимоги до оформлення письмових робіт з математики Навчальні письмові завдання з математики учні виконують у зошитах у клітинку. Запис математичних завдань розпочинають на другій повній клітинці зверху та другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита. Між записами дати, назви роботи та її виду в зошитах з математики пропускають одну клітинку. Між кінцевим рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної в зошитах з математики пропускають чотири клітинки для виставляння оцінки та для поміток учителя. Літери і цифри рекомендується писати у клітинці зошита похило, кожну цифру, знак і літеру записувати в окремій клітинці. Цифри в 1-4 класах записуються висотою в одну клітинку. Малі літери в 1-2 класах – висотою в одну клітинку, в 3-4 класах – 2/3 клітинки. Великі літери в 1-4 класах пишуть заввишки в півтори клітинки. Математичні вирази можна розміщувати в рядок або в стовпчик. Між виразами відстань добирають довільно (2-3 клітинки), але з дотриманням симетрії та економії паперу.
  9. 9. Для полегшення пошуку способу розв’язання задачі пропонується записувати текст зад коротко, використовуючи різноманітні форми: схему, таблицю, графічні умовні позначен малюнок, орієнтуючись на опорні слова тексту. Добір форми скороченого запису задачі уч здійснює самостійно. Незначні неточності в записі короткої умови не впливають на оцінку. У запитанні задачі найменування одиниць величини пишуть повністю, наприклад: Скільки кілограмів картоплі в двох кошиках? Після чисел найменування пишуть скорочено (відповідно до Державного стандарту Укра «Інформація та документація. Скорочення слів в українській мові у бібліографічному опи Загальні вимоги та правила» (ДТСУ 3582-97), затвердженого наказом Держстандарту України ві липня 1997 р. № 391): – без крапки: 3 мм, 5 см, 7 дм, 9 м, 12 км; 2г, 7 кг, 9 ц, 10 т; 12 с, 17 хв, 15 год; 15 гр – крапка ставиться після скороченого найменування грошової одиниці – копійки: 20 к. Одиниці швидкості скорочено записують так: 60 м/с (або 60 м за 1 с), 17 км/год ( 17 км за 1 год). Одиниці площі: 18 см2, 31 дм2, 73 м2 . Висота цифри 2 біля літери орієнтовно становить клітинки. Назви предметів біля цифри записують за правилами ско­рочень: 8 д. (8 дер 14 гр. (14 грибів), 36 ябл. (36 яблук). У відповіді до задачі назви предметів пишуть повністю: учень прочитав 5 казок. У 1 і 2 класах відповідь задачі записують коротко, наприклад: 7 кг цукру. Повну відпов рекомендується записувати, починаючи з 3 класу, її слід будувати за загальними правила побудови речень (відповідей на запитання). У складеній задачі після кожної дії, окрім останньої, коротко записується пояснен наприклад: 1) 18 + 9 = 27 (кг ) – зібрали яблук. 2) 27 : 3 = 9 (кг) Відповідь: в один ящик умістилось 9 кг яблук.
  10. 10. Орієнтовні вимоги до перевірки письмових робіт Учителю рекомендується систематично перевіряти та оцінювати якість виконання учнями кожної пись роботи. Усі письмові роботи навчального і контрольного характеру перевіряються до наступного уроку. Після перевіреної роботи рекомендується виконувати роботу над помилками колективно під керівниц учителя чи самостійно. Кожен вид помилок як з мови, так і з математики потребує від учителя відповідного способу виправленн формування графічних навичок допускається виправлення форми літери чи цифри з метою вказуванн саме учень припускається помилки. Під час неправильність нахилу помічається похилою лінією пор знаком, який дитина написала неправильно. Граматичні та пунктуаційні помилки вчитель підкреслює і виправляє власноруч. Стилістичні і лексичні - підкреслює хвилястою лінією. На наступних уроках найтиповіші з них колек обговорюються, внаслідок чого неправильно побудовані речення удосконалюються і записуються в зошит. До виправлення помилок у письмових роботах учитель може підходити диференційовано: у зошитах у які навчаються на достатньому і високому рівнях, підкреслити слово з помилкою, в інших учнів – підкре помилку. Саме виправлення пропонується зробити учням під час виконання роботи над помилками. Виправ записи повністю бажано в зошитах учнів, які неспроможні зробити це самостійно. Такий підхід до пере учнівських зошитів потребує повторного їх перегляду. Помічену в обчисленнях помилку вчителю рекомендується тільки підкреслити, а учню - прав обчислити й виправити її. У зошитах учнів, які самостійно не можуть виправити неправильний резу обчислення, учитель може закреслити його і зверху написати правильний. Виправляти неправильний результат по написаному не рекомендується. Якщо учень помилився під час розв’язування складеної задачі в доборі дії чи в обчисленнях у ній, ба запропонувати, щоб він правильно розв’язав усю задачу і заново записав її розв’язання. Якщо задача розв’язана правильно, але неправильно сформульовано пояснення чи відповідь, підкреслити цей текст і запропонувати учневі правильно його сформулювати й записати заново. Усі записи, зроблені вчителем в учнівському зошиті (виправлення помилок, підкреслення, зразки пи оцінка, фрази типу Правильно, Уже значно краще тощо), виконуються чітко, каліграфічно й охайно па червоного кольору.






Закон про булінг передбачає чіткі алгоритми дій, - Гриневич
Новий закон щодо протидії булінгу, що був ухвалений парламентом, передбачає чіткі алгоритми дій у випадку цькувань. Про це сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич.
«Цього року ми розпочали говорити про цю проблему відкрито, стартувала кампанія проти булінгу, проти цькування. І як ви бачите, це синхронно відобразилося на нормативній діяльності Верховної Ради України, і був прийнятий цей Закон. Я вважаю, що найперше з булінгом треба боротися через його попередження, але ті, хто здійснюють цькування, мають розуміти, що за цим слідує покарання», — зазначила міністр.
Вона також розповіла про алгоритм дій у випадку проявів булінгу у закладах освіти  після того, як закон набуде чинності.
Зокрема, якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або безпосередньо директору.
Окрім цього, за словами міністра, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей, до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді, до Національної поліції або Центру надання безоплатної правової допомоги.
Якщо свідком булінгу став педагог або інший працівник школи, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Директор школи має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу. Надалі директор має скликати засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслити подальші дії.
Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то очільник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
До складу такої комісії можуть входити педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера», керівник закладу та інші зацікавлені особи.
У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.





1 коментар:

  1. Ключові тези
    орієнтовних вимог до оцінювання
    навчальних досягнень учнів 1-4
    класів

    ВідповістиВидалити