Виховна робота



Гра – мандрівка «Великі права малої дитини»
Подорож у Країну Доброти

План виховної роботи

Сценарій конкурсної програми 

"Дідусь, бабуся, мама, тато, брат , сестра і я – щаслива сім я "


Відкритий виховний захід



План виховної роботи на 2016/2017 н р 






Виховний захід "Великі права малої дитини"



        
                              Відкрита
  виховна    година

  « Великі права
        малої дитини»


                
                     Вчитель: Дубинюк Л.М.

Гра – мандрівка «Великі права малої дитини»
Мета: Ознайомити дітей з основними правами дитини. Прищеплювати розуміння того, що людина живе в багатосторонньому світі і повинна вміти користуватися правами з Декларації прав дитини. Виховувати почуття гідності, відповідальності за свої вчинки.
Обладнання: Конвенція ООН про права дитини, власні фотографії дітей з відпочинку, квітка з різнокольоровими пелюстками, елементи костюмів для розігрування сценок, музичний супровід.
Хід години спілкування
I.                  Вступна частина
II.               Відео-пісня Т. Кароль « Про Україну»
Емоційний настрій на заняття.
1. Гра «Передай по колу посмішку» (для досягнення згуртованості, для позитивного настрою на роботу)
Діти стають у коло і передають посмішку одне одному
Вчитель
-   Вам я, діти, побажаю,
Хай щастить вам до кінця, Хай дитинство ваше квітне,
Наче квіточка ось ця.- Диво квітка вам відкриє
Знання про права дитини. Пелюстки ми відриваємо,
Заняття нині починаємо!
2. Вірш «Ти знаєш, що ти Людина»
Ти знаєш, що ти Людина
 Ти знаєш про це, чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина. Очі твої – одні.

Більше  тебе не буде,
Завтра на цій землі
  Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди, -
Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе
Озера, гаї, степи
І жити спішити треба,
Хоч  хочеш того, чи ні.

Словникова робота.

Декларація – це документ в якому викладено важливі правила, обов’язки для дітей.
Конвенція – це угода, міжнародний договір з цих питань.
.
Конституція – закон про устрій, будову держави, про головні права та обов»язки громадян.

    Учень.
Декларація – це просто
Оголошення всіх прав,
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знав.
   
II. Мотивація навчальної діяльності
— Складною проблемою сучасного людства є права дітей, оскільки, нажаль, життя, здоров'я, навчання, щастя дітей всього світу поки що недо­статньо захищені. Про це багато пишуть і говорять, але кількість нещасних дітей не зменшується. Сьогодні 250 млн дітей у світі живе за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань. Поширюється торгівля дітьми.
В Україні з'явився новий тип дитини — «діти вулиці». Це діти, що не відвідують школу, а проживають на вулиці. У багатьох з них проблемні або неповні сім'ї.
Сьогодні ми продовжимо знайомство з основними правами дитини, які проголошує Конвенція ООН.
III. Основна частина:
 Учень :- Школярику, права дитини
Ти мусиш вивчити сумлінно,
Це так потрібно, так важливо
Напевно знати в наші дні:
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні.
Учень:То ж прочитай, завчи напам’ять,
Порадь і друзям прочитать,
Хай прочитають тато й мама,
Закони всім потрібно знать!
Робота з квіткою прав дитини
1.Пелюстка червона палає яскраво
На щасливе дитинство ми  маємо право.
(Звучить музика, вибігає Зайченя)
Зайченя
Раз, два, три, чотири, п'ять —
Вийшов Зайчик погулять!
В мене є смачна цукерка,
Є скакалка, є люстерко! (Показує)
Лисиця
Йди сюди, малюк вухатий!..
Мусиш все мені віддати!
Дай скакалку, дай цукерку!
Та й на що тобі люстерко?
Це мені воно згодиться,
Я ж красунечка-лисиця!(Дивиться у люстерко, милується собою, а Зайченя плаче. Входить Ведмідь.)
Ведмідь
Декларації, Лисице,
Ти, звичайно, не читала.
Є такий закон на світі,
Це серйозна дуже справа.
Ображать не маєш права
Слабших себе і малих!
Тож віддай все малюкові,
Бо такий закон для всіх!
Учитель - Кожна дитина має право на життя, на свободу й особисту недо­торканність та щасливе дитинство.
- Діти, а чи знаєте ви, що ви вважаєтесь дитиною поки вам не виповнилось 18 років? Ви ростите, ходите до школи - формуєтесь фізично і духовно. А яке, на вашу думку,  щасливе дитинство? (Відповіді дітей)

2. Ось пелюсточка зелена
Нам відкриє всім знання.
Мають діти наші право
На освіту й навчання.
(Інсценізація)
Учень  - Прискакав до школи Зайчик,
Вчителів питає:
Зайчик
- «Чи у вас і тих навчають,
Хто грошей не має?»
 Сова :«Ну звичайно, ну звичайно! –
Кажу зайченяті, -
В нашій школі всіх навчають,
Бідних і багатих.
І читати, і писати
Ми вчимо маляток,
І на лапках рахувати,
І пісень співати»
 Учень  :В темнім лісі зайчик радий
Скликав заячу нараду.
І сказав таке:
 Зайчик: «Освіта всім обов’язкова!
Для усіх малят відкрита
Початкова школа.
Безкоштовно і сумлінно,
З самого початку
Вивчимо «права дитини»
І «права Зайчатка»
Учитель - Діти, ви маєте право на освіту. Освіта в нашій країні безкоштовна. В школі вчать поважати батьків, любити Батьківщину, рідну мову‚ любити і поважати культуру інших народів, берегти природу. Але діти не повинні забувати про обов’язок – старанно навчатися, не порушувати дисципліну, слухатись вчителів і батьків.
Учень :
Я маю право
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває,
На соловейка спів в гаях,
І на любов батьків, безмежну і безкраю.

3. Ось пелюстку голубеньку
Я легенько відриваю,
Пам'ятайте любі друзі,
Діти жити мають право!
Дитина
 - Плаче курка біля тину:
Курка :Хтось украв мою дитину.
Може вовк, а, може, лис
Поніс дитя моє у ліс.
Дитина: І сказала мудра ґава,
Що поблизу пролітала:
Ґава
- «Ти не плач і не кричи,
А в поліцію скачи.
Там є хлопці дужі й браві,
Визволять малого враз.
Бо ніхто не має права
Викрадать дітей у нас.
Для злодіїв є в нас клітка,
Й не благають хай – дарма!
Всі на волі ходять дітки,-
А злочинців жде тюрма».
Учитель - Діти, в цьому віршику говориться про права дитини жити у сім’ї разом з батьками. Дитину не можна примусово розлучати з батьками. Тільки у випадку, коли батьки погано поводяться з дитиною, суд може примусити їх проживати окремо від дитини. Життя кожної дитини є найціннішим не тільки для батьків.
 Учень: Я маю право жити на землі.
Творити, дихати, учитись,
Примножувать багатства всі її.
Своєю Україною гордитись.

4. Відриваю оранжеву пелюстку
І кажу всім знову я,
Мають хлопці і дівчата
Право на здоров'я.
Учитель - Діти мають право на медичну допомогу за вищими стандартами, які реально може забезпечити держава і жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров'я.
Учень: Я маю право на здоров’я охорону
Яка б не трапилась біда,
Щоби завжди в моєму домі –
Спокійною була моя сім’я
5. Ось пелюсточка одненька,
І на колір, ще й жовтенька
Право це всі мають знати
Дітям треба відпочивати!
Учитель - Діти мають право на відпочинок, довкілля та участь у культурному та творчому житті.
- Діти, розкажіть мені, а де ви відпочивали влітку? (Відповіді)
 Фізкультхвилинка
- Скористаємося правом на відпочинок.
Дитина :
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз — присядьте.
Два — присядьте.
І за парту тихо сядьте.

6. Ось пелюсточка гарненька,
 Фіолетова вона
На ім я та громадянство
Всім дає вона права
Гра « Назви своє ім я» - кожна дитина представляє себе артистично

Учень: Я маю право на веселку і весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну,
І на лани із стиглим житом.

7.А синенька в нас пелюстка
Інформацію нам відкрива.
Дозволяє нам читати
І в бібліотеці книги брати.
Конкурс «З якої казки»
- Вгадати ім’я героя казки і які правила поведінки порушив кожен із них або які права порушили проти них?
Хто утік від баби з дідом –
Не міг сидіти на вікні.
Зустрів в лісі різних звірів
І кожному співав пісні?
А хитру лисицю зустрів
І себе занапастив? (« Колобок» - не слухав старших і потрапив у біду).
В батька хлопчик дуже гарний,
Незвичайний, дерев’яний.
Любить дуже  батько сина забіяку («Казка про Буратіно» – не хотів вчитися у школі)
Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички.
(«Попелюшка» - примушували тяжко працювати)
Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не їхня мати.
(«Вовк і семеро козенят» – правила порушили козенята, а вовк порушив право - посягнув на життя козенят)
Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить.
(«Айболить» - право на медичне обслуговування)
Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
(«Котик і півник», півник не слухав старших)

1. «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

-. З якої казки цей лист? («Коза-дереза».)
-- Чиї та які права були порушені? (Право на родинну оселю.)

2. «Діти, допоможіть. Розлучила мене Зміючка з татом і ненькою. Хто ж тепер буде їм рибку ловити і годувати».

- З якої казки цей лист? («Івасик-Телесик».)
- Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування.)

 3. «Полечу я від баби і діда, коли назбираю багато пірячка. Не можу так більше жити»

- З якої казки цей лист? («Кривенька качечка».)
-  Чиї та які права були порушені? (Право на особисті речі.)


Учень: Будь добрим сином чи дочкою,
поганим вчинком не зганьби
ти роду власного ніколи.
Люби свою сім’ю і школу,
Свою країну ти люби!


Гра «Дозволяється – забороняється».
- А зараз, діти, я перевірю, чи добре ви знаєте свої права. Потрібно разом говорити: дозволяється чи забороняється.
Ось в кутку стоїть хлопчисько,
Плаче, надривається,
Бити ремінцем дитину...(забороняється).
З мамою діти повинні жити,
Квіти їй завжди носити.
Це...(дозволяється).
А ця грань позначає:
Матір з дитиною розлучають.
Це...(забороняється).
Малювати та співати,
Якщо захворів – лікувати.
Це...(дозволяється).
Ця дитина трудиться, надривається,
Мало сили в неї, ноги підгинаються.
У дитини тяжка праця.
Це...(забороняється).
Разом дружно в мирі жити,
З різними дітьми дружити.
Це...(дозволяється).
IV. Підсумок заняття
Який документ закріпив права людей?
- Які права дитини ви знаєте?
- Що найбільше запам’яталось на занятті ?
1-й учень
Знайте, що усі ви рівні
Від народження в правах.
І людина — змалку вільна,
Наче в небі синій птах...
2-й учень
Знайте ж: змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігать,
І ніхто у всьому світі
їх не сміє ображать!
3-й учень
Треба діткам всього світу
Не сваритись, а дружить.
 І по правилах хороших,
По закону треба жить!
4-й учень
Хочеш Людиною справжньою стати-
Наші закони навчись поважати.
Навчись їх виконувать завжди і всюди-
Тоді тебе поважатимуть люди.

Вчитель
Закінчилось наше заняття,
Бачу усмішок багато.
Пам'ятайте ж, любі діти,
В злагоді потрібно жити .
А обов'язки й права –
Це усьому голова.




Немає коментарів:

Дописати коментар